Home staging je příprava nemovitosti na prodej nebo pronájem a její profesionální prezentace na realitním trhu. Na rozdíl od interiérového designu, který je zaměřen na vlastní domov nebo firemní prostory, Home staging se zaměřuje na nemovitosti určené k prodeji nebo pronájmu. Cílem je zvýšení atraktivity nemovitosti pro co nejširší okruh potenciálních zájemců a to především sladěním barevných schémat, uspořádáním nábytku a barevně sladěných doplňků, nastavení osvětlení a odstranění všech negativních elementů, které by potenciálnímu zájemci ztěžovaly představu, že by právě tady mohl bydlet.

Komu je určen

Home stagingu využívají realitní kanceláře, developerské firmy, ale i soukromí vlastníci nemovitostí. Je také vhodný po komerční sektor, jako kanceláře, hotely, obchody a restaurace.

Místa uplatnění

Největší uplatnění nachází Home staging u obývaných nemovitostí určených k prodeji nebo pronájmu. Další možností jsou prázdné byty nebo domy a to novostavby či starší nemovitosti. Prokázalo se, že zařízené byty se prodávají rychleji, než byty prázdné. Proto tuto službu v hojné míře využívají developerské společnosti pro své vzorové byty. Staging komerčních prostorů, jako jsou kanceláře, firemní prostory, úřady, restaurace, kavárny, kosmetické a kadeřnické salony, může oživit a zatraktivnit prostředí.

Historie

Home staging vznikl jako samostatný obor v USA koncem 70. let 20. století. Postupně se rozšířil a stal velmi populární po USA a v zemích západní Evropy (Velká Británie, Španělsko apod.). Do České republiky ho v lednu r. 2010 uvedla Jitka Kobzová.

 

Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Home_staging